Passer au contenu principal

Livres et chapitres de livre

2019

  • Archambault, I., Janosz, M., Goulet, M., Dupéré, V., & Gilbert-Blanchard, O. (2019). Promoting Student Engagement from Childhood to Adolescence as a Way to Improve Positive Youth Development and School Completion. In J. Fredricks, A. Reschly, & S. Christenson, S. (Eds.) Handbook of Student Engagement Interventions: Working with Disengaged Youth. New York: Wiley. 13-29
  • Baldelli, B., K. Belhadj-ziane, K., M. Bourque et M. Chamberland (Eds.) (2019) « La norme dans tous ses états : enjeux et défis pour le travail social. », Sciences et Actions Sociales, no 11.
  • Bourque M., J. Grenier et S. Rullac (Eds.) (2019). Travail social sous tension. Nouvelles pratiques sociales, vol. 30, no 2. 
  • Bourque, M. (2019). La protection sociale au Québec et en Ontario. Fourrot A-C, Léger R, Cornut J, Kenny N. Enjeux politiques contemporains. : 458-495. Montréal, PUM.
  • Brault, M.-C., Dupéré, V., Janosz, M., Pascal, S., Archambault, I. & Yerg, N. (2019). A Multilevel Analysis of Student School Misconduct in High Schools: Investigating the Role of School Socioeconomic Composition and Teacher Culture in Montréal. In J. Demanet & M. Van Houtte, Resisting Education: A Cross-national Study on Systems and School Effects. 155-175.
  • Brault, M.-C., Dupéré, V., Janosz, M., Pascal, S., Archambault, I., & Yerg, N. (2019). A multilevel analysis of student school-misconduct in Montréal high schools: Investigating the role of school socioeconomic composition and teacher culture. In J. Demanet & M. Van Houtte (Eds.), Opposing Education. ND: Springer.
  • Dufour, S. (2019). Enjeux en recherche et en intervention dans les situations de violence à l’égard des enfants en milieu familial (pp. 1-14). Dans La violence à l’égard des enfants en milieu familial; sous la direction de Dufour, S. et Clément, M.-È. Montréal : CEC.
  • Geoffrion, S., Martin, M. et Guay, S. (2019). Intervenir auprès de travailleurs après un événement traumatique Dans Bond, S., Bellevile, G & Guay, S. (eds). Les troubles liés aux événements traumatiques. : Guide des meilleures pratiques pour une clientèle complexe (p.374395). Presses de l’Université Laval : Québec.
  • Gingras, M.A., & Lacharité, C. (2019). L’autosupervision dialogique en intervention psychosociale. Québec : Presses de l’Université Laval.
  • Janosz, M., Pascal, S., Archambault, I., Goulet, M., Galand, B., Blanchard, C., Hospel, V., Nault-Brière, F., & Christenson, S. (2019). Implementing Check & Connect : Lessons from two international effectiveness AFFexperiments.  . In J. Fredricks, A. Reschly, & S. Christenson, S. (Eds.) Handbook of Student Engagement Interventions: Working with Disengaged Youth. New York: Wiley. 263-277
  • Guay, M-C (2019). Ces enfants qui apprennent autrement. Éditions Trécarré
  • Lacharité, C. (2019). Interventions en matière de négligence envers les enfants. Dans S. Dufour et M.E. Clément, La violence à l’égard des enfants en milieu familial, 2e édition (chapitre 9). Montréal : Édition CEC.
  • Lavergne, C. et Dufour, S. (2019). Interventions en matière de violence physique envers les enfants. Dans Clément, M.-È. Et Dufour, S. (Eds) La violence à l’égard des enfants en milieu familial. Montréal : Les Éditions CEC.
  • Lavergne, C. et Dufour, S. (2019). La violence physique envers les enfants. Dans La violence à l’égard des enfants en milieu familial; sous la direction de Dufour, S. et Clément, M.-È. Montréal : CEC
  • Letarte, M.-J. (2019). Programme Ces années incroyables. S. Dufour, M.-È. Clément et C. Lavergne. Intervention en matière de violence physique envers les enfants. 2e édition: 43-44. Montréal:Les éditions CEC.
  • Leventhal, T., Anastasio, J., & Dupéré, V. (2019, juillet). The urban world of minority and majority children. In G. H. Elder, Jr, & R. D. Parke (Eds.), Children in Changing Worlds: Socio-cultural and Temporal Perspectives (pp. 165-191). Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Mann-FederVarda R.& Goyette M. (2019). Leaving care and the transition to adulthood: international contributions to theory, research and practice. Oxford: Oxford University Press.
  • Marcotte, J., Nadeau, F., Turcotte, M., & Vaillancourt, A. (2019). Les paradoxes de la transition à la vie adulte: perspectives croisées. Québec:  Les presses de l'Université Laval.
  • Marion, É. et Paulsen, V. (2019). The transition to adulthood from care: A review of current research. Dans Mann-FederVarda R.  et Goyette M. (Eds). Leaving care and the transition to adulthood: international contributions to theory, research and practice. Oxford: Oxford University Press.
  • Médico, D. et Pullen Sansfaçon, A.  Enfants et adolescents trans et non binaires, une question émergente.  Dans Allessandrin A. (ed ) (2019) Actualités des trans studies.  Éditions des archives contemporaines.
  • Pascal, S., Janosz, M., Archambault, I., Brault, M.-C., (2019). Understanding Student Misconduct in Urban Schools: Is There a Need for a Cross-National Approach? In J. Demanet & M. Van Houtte, Resisting Education: A Cross-national Study on Systems and School Effects. 27-50
  • Pascal, S., Janosz, M., Archambault, I., Brault, M.-C., (2019). Understanding student misconduct: is there a need for cross-national comparisons? In J. Demanet & M. Van Houtte, Resisting Education: A Cross-national Study on Systems and School Effects.
  • Pullen Sansfaçon A. (2019) « Ethics and Virtues for Management and Supervision.»  Management And Supervision Of Social Workers: Issues and challenges within a social development paradigm. Engelbrecht, L. (Ed.) (2e edition) Andover : Cengage Learning EMEA Limited. Pp188-196
  • Trocmé, N.; Esposito, T.; Fallon, B.; Chabot, M.; Delaye, A. (2019). Building research capacity in child welfare in Canada: Advantages and challenges in working with administrative data. Dans Higgins, D. Re-visioning Public Health Approaches to Protecting Children (pp.433454). Springer Publication.
  • Trocmé, N.; Esposito, T.; Nutton, J.; Rosser, V.; Fallon, B. (2019). Child welfare services in Canada. Dans Merkel-Holguin, L; Fluke, J; Krugman, R. (Eds.), National Systems of Child Protection (pp.27-50). Springer Publication.