Chantal Cyr (Département de psychologie, UQAM) et son équipe, pour le projet « Noum, le petit Numain : une trousse de soutien pour favoriser des liens de confiance entre les éducateurs et les jeunes placés »
Josianne Caron (Unité départementale des sciences de l’éducation du campus de Lévis, Université du Québec à Rimouski), pour la communication « A scenario in EVI, an immersive virtual school, to intervene with young people with behavioral difficulties »
Anne-Marie Ducharme (Département des fondements et pratiques en éducation, Université Laval), pour la communication « “They look for a kid who is weak and has been hurt, and then they turn him into something he doesn’t want to be.” – Moral injury and trauma bonding among gang-involved youth »
Isabelle F.-Dufour (Département des fondements et pratiques en éducation, Université Laval), pour la communication « Adverse childhood experiences and their impact on criminal trajectories and desistance from crime: the perspective of justice-involved young men »
Catherine Laurier (Département de psychoéducation, Université de Sherbrooke), pour la communication « Early and contemporary relational losses among young offenders: filling the void or fighting a hostile world »
Amylie Paquin-Boudreau (Département de psychologie, Université de Sherbrooke), pour le symposium « Navigating through post-separation conflict and violence: a systemic and trauma-informed perspective »
Katherine Pascuzzo (Département de psychoéducation, Université de Sherbrooke), pour la communication « Mistrust and avoidant attachment: a closer look at the relational adjustment of women after exiting residential care »